Jak dobrać strój na pierwsze zajęcia fitness?

Zapewne niektórzy z nas dopiero teraz zaczynają swoją przygodę z fitnessem lub siłownią. Dlatego też mają prawo nie wiedzieć, co ze sobą spakować do torby na pierwsze zajęcia w fitness bądź siłowni. Z tego też względu koniecznie to sprawdźmy. Otóż wygodny strój, woda i ręczniki to absolutne minimum. Do tego zestawu warto jest jeszcze dodać kilka akcesoriów, które zwiększą komfort treningu. Są to m.in. przybory do włosów, kosmetyki, odtwarzacz mp3 itp. rzeczy. Jakie? Aby odpowiedzieć na to pytanie to w tym artykule przedstawię listę 8 niezbędników, które absolutnie powinny znaleźć się w naszej torbie na fitness. Powiem również, jak dobrać strój na pierwsze zajęcia fitness?

Co zabrać ze sobą na fitness?

W dużej mierze zależy to głównie od rodzaju zajęć, na które chcemy chodzić i od naszego podejścia do treningu. Otóż minimalistą wystarczy przewiewna koszulka, spodnie, buty i coś do picia. Taki zestaw nie zagwarantuje jednak, że podczas zajęć oraz po ich zakończeniu będziemy czuć się komfortowo. Dlatego też absolutną podstawą naszego wyposażenia powinna być dobrej jakości sportowa torba, która oprócz stroju pomieści także kosmetyki, jedzenie i mniejsze akcesoria. Ważne jest jednak to, by miała, co najmniej 3 oddzielne kieszenie i była uszyta z wytrzymałych, lecz przewiewnych materiałów, które nie zatrzymują brzydkiego zapachu.

Co spakować to takiej sportowej torby, żeby ćwiczyć wygodnie i higienicznie?

Po pierwsze odpowiedni strój. Jaki? Początkujące osoby nie muszą zaraz kupować drogich, markowych dresów i odzieży termicznej, wystarczy tylko, by strój był lekki, przewiewny i nie krępował ruchów. Oczywiście możemy zainwestować w bardziej profesjonalny ubiór, ale tylko wtedy, gdy na pewno mamy pewność, że zajęcia nam się nie znudzą i będziemy w nich uczestniczyć regularnie przez kilka miesięcy. W innym wypadku to nie ma sensu.
torba sportowa
Źródło: pixabay.com

Tak więc kompletny strój do fitness powinien zawierać:

  • wygodną bieliznę, zwłaszcza kobiety z dużym biustem powinny zainwestować w stanik sportowy, który utrzymuje piersi na swoim miejscu, idealnie dopasowuje się do ciała i nie powoduje ucisków
  • koszulkę bądź elastyczny top, na początek może być oczywiście bawełniany
  • spodnie fitnessowe, długość i fason zależą od indywidualnych upodobań, jednak warto jest pamiętać, że spodnie z rozszerzanym dołem nie nadają się do szybkich, dynamicznych treningów, gdyż łatwo jest wtedy zaplątać się w nogawkę i się przewrócić
  • buty, muszą być oczywiście dobrej jakości adidasy, a nie buty, w których chodzimy na co dzień. Na obuwiu sportowym absolutnie nie powinno się oszczędzać, ponieważ ćwiczenie w zwykłych tenisówkach czy trampkach jest bardzo niebezpieczne
Po drugie w każdej torbie sportowej powinna znaleźć się obowiązkowo duża butelka wody mineralnej. Unikajmy wody źródlanej, która zawiera bardzo mało mikroelementów. Picie jej podczas treningów oczywiście ugasi pragnienie, ale nie uzupełni brakujących składników, takich jak: magnez sód. To właśnie one w największym stopniu uciekają z organizmu w trakcie dużego wysiłku. Alternatywą dla wody mogą być napoje izotoniczne dla sportowców, musimy jednak pamiętać, że często zawierają one dużą ilość cukru, konserwantów, sztucznych aromatów i barwników.

Następnymi rzeczami, które musimy spakować do torby sportowej to ręczniki i klapki. Wybierając się na taki trening do fitness clubu lub siłowni warto jest mieć przynajmniej jeden ręcznik do wycierania potu podczas ćwiczeń. Natomiast jeżeli po zajęciach planujemy skorzystać z prysznica, weźmy drugi większy ręcznik oraz klapki dla zachowania higieny. Mycie się na bosaka pod natryskiem, z którego codziennie korzysta wiele osób zwiększa ryzyko zachorowania na grzybicę stóp.

Akcesoria do ćwiczeń też nam się przydadzą. Jeśli zamierzamy trenować z ciężarkami, na pewno przydadzą nam się specjalne rękawiczki antypoślizgowe. Otóż zapewniają one pewniejszy chwyt i zapobiegają otarciom. Warto wziąć ze sobą również frotki na nadgarstki, dzięki którym jednym ruchem wytrzemy pot z czoła. Natomiast osoby odchudzające się powinny pamiętać o zabraniu na trening pulsometru. Umożliwia on stałą kontrolę tętna, które w przypadku osób chcących schudnąć powinno wynosić ok. 60 – 70 % tętna maksymalnego. Oprócz tego urządzenie to posiada inne przydatne funkcje, np. pomiar spalonych kalorii.

Zaraz po treningu organizm wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Dlatego też trzeba uzupełnić je, jak najszybciej, aby ułatwić mięśniom regenerację i zapobiec zmęczeniu. Dlatego wybierając się na fitness spakujmy do torby energetyczną przekąskę bogatą w węglowodany proste i złożone. Absolutnie nie powinny to byś gotowe słodycze ze sklepu, co prawda zawierają potrzebne węglowodany, ale przy tym bogate są w szkodliwe tłuszcze i praktycznie nie dostarczają organizmowi żadnych witamin. Lepiej jest dzień wcześniej przygotować domowe batoniki musli z dużą ilością orzechów, pestek, suszonych owoców. Dodają one energii, zawierają witaminy, minerały, zdrowe tłuszcze i błonnik.

Kosmetyki to także powinniśmy zabrać ze sobą do torby sportowej wybierając się na zajęcia fitness. Dlaczego? Ano dlatego, gdyż niektórzy z nas nie lubią zwlekać z kąpielą do powrotu do domu i myjemy się od razu po zakończonym wysiłku. Dlatego pamiętajmy, aby wziąć ze sobą żel pod prysznic, ewentualnie gąbkę. Taka skóra po umyciu jest zwykle trochę wysuszona i ściągnięta, więc przyda nam się także balsam, który ją nawilży. Jeżeli natomiast nie mamy czasu na prysznic od razu po treningu zaopatrzmy się w mokre chusteczki. Takimi chusteczkami szybko wytrzemy pot i odświeżymy się. Do tego koniecznie weźmy ze sobą dezodorant i ewentualnie puder w kompakcie lub bibułki matujące, by zmatowić świecącą cerę.

Przybory do włosów. Tak, tak! Jestem pewna, że każda kobieta, która przynajmniej raz zapomniała choćby kilku wsuwek na trening doskonale wie, jak irytujące jest ćwiczenie z potarganą fryzurą. Aby uniknąć takich sytuacji, najlepiej jest zawczasu spakować do torby wszelkie drobne przybory do włosów typu gumki, spinki, opaski i cały czas trzymać je w jednej kieszonce, aby się nie pogubiły. Prócz tego niezbędny jest grzebień lub szczotka do uczesania się przed wyjściem i ewentualnie suszarka do osuszenia włosów po kąpieli.

I ostatnią rzeczą, którą warto mieć przy sobie w torbie sportowej w trakcie treningu jest odtwarzacz mp3. Otóż okazuje się, że trenowanie z muzyką zwiększa motywację do ćwiczeń i sprawia, iż wysiłek wydaje się łatwiejszy. Nic więc dziwnego, że wiele osób nie wyobraża sobie treningu bez swoich ulubionych piosenek. Ostatnimi czasy coraz popularniejsze stają się odtwarzacze przeznaczone specjalnie dla sportowców. Można za pomocą klipsa przypiąć je do każdego elementu ubrania, ponadto są lżejsze i wodoodporne. Niektóre nie posiadają przewodów słuchowych, co eliminuje problem plątania się kabli.

Zapisz

Zapisz

You might also like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *