ćwiczenie biurko

Dobre samopoczucie przy biurku

Większość z nas spędza ponad 8 godzin dziennie w pozycji siedzącej. Jest to związane nie tylko z pracą przy biurku, ale także spędzaniem czasu za kierownicą, czy odpoczynkiem spędzonym na oglądaniu telewizji, czy czytaniu książki. Niestety powoduje to różnorodne dolegliwości związane z kręgosłupem, czy stawami. Jakie więc wykonywać ćwiczenia, by zniwelować różnorakie dolegliwości?

Ćwiczenia na dolegliwości związane z kręgosłupem

Praca siedząca ma szczególny wpływ na odcinek lędźwiowy oraz szyjny, dlatego raz na jakiś czas warto wykonywać proste ćwiczenia, które mają na celu poprawę ich kondycji.

  • Odcinek szyjny – kilka razy dziennie wykonuj skręty na boki oraz podnoszenie i opuszczanie głowy. Po osiągnięciu tego ruchu pozostań w tej pozycji przez kilka sekund, a następnie wróć do neutralnej.
  • Odcinek lędźwiowy – dolne partie ciała możesz wzmocnić, wypychają je w przód oraz w tył, to ćwiczenie wykonujesz przy prostych plecach z rękoma wyprostowanymi na biurku.

Ćwiczenia dla nadgarstków i dłoni

Jednym ze sposobów na zadbanie o tę część jest mocne rozciągniecie i zaciśnięcie dłoni. W wolnym czasie raz na jakiś czas warto także masować swoje dłonie oraz nadgarstki. Jedną z dolegliwości związanych z nadgarstkiem jest zespół cieśni nadgarstka, który może być niezwykle dokuczliwy i może się nawet skończyć leczeniem operacyjnym. Siedząc przy biurku, opieramy na nim łokieć, jednocześnie utrzymujemy dłoń uniesioną do góry. Zaczynamy ją powoli przechylać do dołu, pozostawiamy ją w maksymalnym wychyleniu przez kilka sekund, a następnie wykonujemy taki sam ruch, w przeciwnym kierunku

siedzenie przy biurku
źródło: pixabay.com

Przerwy

Oprócz ćwiczeń, warto pamiętać także o przerwach, nasz organizm nie przepada za siedzeniem w pozycji siedzącej zbyt długo, dlatego po każdej godzinie siedzenia powinniśmy zrobić sobie 5-10-minutową przerwę.

Zmiana pozycji

Siedząc, warto co jakiś czas zmieniać pozycję. Lekkie pochylenie, następnie odchylenia, a nawet zginanie i prostowanie nóg pod biurkiem jest miłą odmianą dla organizmu podczas siedzenia.

You might also like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *