fitness w wodzie

Fitness w wodzie – dla kogo?

Fitness w wodzie jest bezpieczną alternatywą dla tradycyjnego fitnessu. Te ćwiczenia w odróżnieniu od standardowych nie obciążają stawów, a więc są to ćwiczenia idealne m.in. dla kobiet w ciąży.

Fitness w wodzie dla każdego

Możemy wyróżnić różne typy gimnastyki w wodzie. Fitness w wodzie jest bardzo prosty i ciekawy, dlatego ćwiczenia może wykonywać każdy. Wyróżniamy m.in. takie formy fitness’u w wodzie jak:

Typowy aqua aerobik – wykonuje się go w rytm muzyki, jest bardzo podobny do tradycyjnego aerobiku

Step aerobik – przypomina ćwiczenia wykonywane na stepie, czyli platformie, która przymocowana jest do dna basenu

Bieg i marsz w wodzie – ćwiczenia polecane są szczególnie osobą zmagające się z problemami układu krążenia i układu oddechowego

Ćwiczenia aerobowe – wykonywane są w płytszej wodzie

fitness w wodzie
źródło: pixabay.com

Ćwiczenia z wykorzystaniem noodle workout – czyli ćwiczenia z makaronami (piankami wyporowymi o długości około 1,5 metra), na których można siadać bądź pchać w wodę. Makarony sprawdzą się do ćwiczeń siłowych, a nawet rehabilitacyjnych na niektóre partie ciała.

Ćwiczenia na brzuch w wodzie – wykonuje się je na wiele sposobów, mogą to być biegi bądź skipy, a nawet ćwiczenia z wykorzystaniem sprzętu, który możemy znaleźć na basenie.

Ryzyko wystąpienia kontuzji podczas fitnessu w wodzie jest minimalne, dlatego ćwiczenia polecane są osobom z nadwagą, osteoporozą, a nawet po urazach układu ruchu.

Fitness w wodzie dla kobiet w ciąży

Będąc w ciąży możemy zdecydować się na następujące formy aktywności związane z wodą:

  • Pływanie – jest to dobry sposób, ponieważ możemy sobie samodzielnie dobierać tempo ćwiczeń i ich natężenie. Ważne jednak aby przed pływanie zrobić krótką rozgrzewkę. Kobiety w ciąży mogą pływać: stylem klasycznym (na plecach/brzuchu), kraulem (na grzbiecie/boku)
  • Aqua aerobik
  • Ćwiczenia specjalne dla kobiet w ciąży – najbardziej polecane są ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia mięśni brzucha i dna miednicy, ćwiczenia zwiększające elastyczność mięśni brzucha, bioder i pleców.

You might also like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *