Jak pozbyć się wystającego brzucha

Jak pozbyć się wystającego brzucha?

Wystający brzuch to zmora niejednej kobiety. Zwłaszcza po czterdziestym roku życia, gdy u kobiet zaczyna znacznie się powiększać. Można jednak próbować walczyć z wystającym brzuchem i go pokonać. Ale jak? Pierwsze oczywiście, co mi przyszło do głowy do ćwiczenia  na wystający brzuch, ale są oczywiście jeszcze inne metody oprócz ćwiczeń. Jakie? W tym artykule postaram się pokrótce napisać o nich.

  • Ćwiczenia
Burpees jest to jedno ćwiczenie składające się z 4 oddzielnych. W skład tego ćwiczenia wchodzi: podskok, przysiad, deski i pompki. Najpierw rozpoczynamy podskokiem z wyciągniętymi w górę rękami, następnie schylamy się do deski i wyrzucamy nogi w tył, robimy pompkę i podskakujemy nogami do dłoni, tak by móc wstać i wrócić do pozycji
wyjściowej.
Sprint najlepiej jest wykonywać  unosząc wysoko kolana. Takie tempo powinno być oczywiście szybkie.
Następne ćwiczenie angażuje do pracy przede wszystkim skośne mięśnie brzucha. By je wykonać musimy stanąć prosto ze złączonymi stopami, następnie zgiąć ręce i unieść je na wysokość klatki piersiowej tak, aby dłonie nachodziły na siebie. Podskakujmy tak przekręcając biodra w prawo i w lewo, jednocześnie starajmy się nie skręcać klatką piersiową, która powinna być cały czas skierowana do przodu. Tu ruch wykonują jedynie biodro i noga.
  • Pijmy więcej wody
Walcząc z wystającym brzuchem zazwyczaj pamiętamy o błonniku, ciemnym pieczywie, a zapominamy o tym, że do jego prawidłowego działania potrzebne jest też odpowiednie nawodnienie organizmu. Nie mówię tutaj o tym, iż trzeba koniecznie pić przepisowe 2 litry wody, lecz 1,5 litra wody to podstawa. Woda naprawdę działa cuda, jeżeli chodzi o nasz płaski brzuch. Jak ją zatem pić? Oczywiście pić raz na jakiś czas i to małymi łyczkami, nie zaś butelką na raz.
  • Pamiętajmy o błonniku
Jeżeli nie będziemy dbać o odpowiednią ilość błonnika w naszej diecie, to z całą pewnością możemy liczyć na balon zamiast brzucha. Dlaczego? Otóż błonnik sprzyja pozbywaniu się resztek jedzenia, a to z kolei pomaga w utrzymaniu płaskiego, ładnego brzucha.
błonnik w diecie
Źródło: pixabay.com
  • Ograniczmy sól
Otóż sól sprawia, że woda zbiera się w organizmie, co zazwyczaj kończy się napuchniętym brzuchem. Pamiętajmy, iż sól jest również w gotowych, kupnych produktach.
  • Zwolnijmy trochę
Zwolnijmy to znaczy jedzmy wolniej. Czemu? Temu, iż szybkie jedzenie może przyczynić się do połykania dużych ilości powietrza, a co za tym idzie, do wydęcia brzucha. Dlatego jedzmy w powolnej, spokojnej atmosferze, żujmy dokładnie i spróbujmy nie jeść za dużych kęsów na raz.
  • Jedzmy sporo tych produktów
Produkty , takie jak: arbuz, malina, awokado, otręby, orzechy, łosoś i czosnek, pomagają zwalczać „napchany”, nadmuchany brzuch. Ważny jest również jogurt grecki lub naturalny, gdyż też jest bardzo dobrym żołnierzem w walce o płaski brzuch oraz zielona herbata.

You might also like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *