Jumpign fitness – wszystko co musisz o nim wiedzieć

Z pewnością skakanie na trampolinie kojarzy się każdemu z nas tylko i wyłącznie z dziecięcą zabawą. To błąd! Specjaliści od fitness przekonują,że dzięki tej niepozornej czynności możemy poprawić nie tylko gibkość i kondycję, lecz również szybciej spalić nadmierne kilogramy.

Otóż okazuje się, że jumping fitness to nowy rodzaj ćwiczeń, który zyskuje coraz większą popularność. W skrócie jumping fitness to po prostu skakanie na mini trampolinie. Jest to forma fizycznych ćwiczeń odchudzających, która łączy w sobie dużą dawkę wysiłku i zabawy. Takie proste skakanie na trampolinie może dawać naszemu ciału więcej korzyści niż myślimy.
jumping fitness
źródło: pixabay.com

Na czym właściwie polega jumping fitness, czyli ćwiczenia na trampolinie?

Tak więc jumping fitness to specjalnie opracowany system treningowy, który pomaga wzmacniać i kształtować naszą sylwetkę. Do takiego treningu wykorzystywana jest jednoosobowa trampolina o małych rozmiarach, na której wykonuje się ćwiczenia zaczerpnięte z wielu, różnych dyscyplin sportowych. Jest to kombinacja wolnych i szybkich skoków, ćwiczeń znanych z aerobiku bądź dynamicznych „biegów” w miejscu.

Jakie są zalety ćwiczeń na trampolinie, czyli tzw. jumping fitness? Czy warto?

Trenerzy fitness twierdzą, iż skakanie na trampolinie jest dziesięć razy skuteczniejsze niż bieganie. Jak to jest możliwe? Otóż dzięki nieustannym zmianom grawitacji więcej mięśni jest jednocześnie zaangażowanych w ruch. To z kolei przynosi większą efektywność ćwiczeń. Powiem więcej, podobno podczas godzinnego treningu jumping fitness możemy spalić aż 800 kcal! Poza tym takie skakanie na trampolinie to dobry trening kondycyjny, który usprawnia krążenie, pomaga w pracy układu sercowo – naczyniowego i dotlenia. Jest to dobra forma dla osób odchudzających się, gdyż przyśpiesza przemianę materii, stymuluje procesy trawienne i przyczynia się do usuwania toksyn z organizmu. Jumping fitness wzmacnia również mięśnie całego ciała i pomaga w kształtowaniu sylwetki. Zwiększa też gibkość i koordynację ruchową oraz sprawia dużo radości, zmniejsza poziom stresu i odpręża.
Źródło: pixabay.com

Kto może, a kto nie?

Badania przeprowadzone przez naukowców z różnych krajów pokazują, że ćwiczenia na mini trampolinach są odpowiednie dla osób starszych, które mają problemy z równowagą. Inne badania, tym razem przeprowadzone na dzieciach, mających problemy z poruszaniem się, wyraźnie pokazują pozytywny wpływ ćwiczeń na trampolinach, dzięki którym zaobserwowano znaczne zwiększenie ich możliwości ruchowych. W każdym klubie fitness, w którym organizowane są zajęcia z jumping fitnessu, powinna być dostępna informacja o przeciwwskazaniach. Przede wszystkim należy unikać tego rodzaju ćwiczeń w przypadku: dyskopatii, ciąży, ogólnego złego stanu zdrowia, chorób stawu skokowego i kolanowego, chorób układu krążenia (nadciśnienie tętnicze), osteoporozy, endoprotez, zaburzeń koordynacji lub równowagi, świeżych urazów, nadwagi, chorób układu oddechowego (astma).

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *