sauna

Kiedy korzystać z sauny przed czy po treningu?

Sauna niezaprzeczalnie ma bardzo pozytywny wpływ na nasz zdrowie. Kiedy jednak korzystać z sauny przed czy po treningu?

Ostatnimi czasy wiele osób po treningu udaje się do sauny. Wysoka temperatura, jaka panuje w saunie, jest dla nas bardzo korzystny, ponieważ pomaga rozluźnić i złagodzić bóle mięśni, a także stawów. Dodatkowo pozwala ona także usunąć z ciała toksyny. Niestety korzystanie z sauny po treningu nie jest dobrym rozwiązaniem.

To czy wejdziemy do sauny po treningu, powinno być zależne od tego, jak długi czas upłynął od ostatnich ćwiczeń, a także ich intensywności. Warto w tym momencie zaznaczyć, to co uważamy za tak relaksujące, jest niestety dla naszego organizmu sporym wysiłkiem, dlatego też osoby, które źle się czuja bądź mają problem z nadciśnień, nie powinny korzystać z sauny.

Wejście do sauny po treningu aerobowym może skutkować omdleniem, a w skrajnych przypadkach nawet zawałem. Temperatura, jaka panuje w pomieszczeniu, może prowadzić do odwodnienia, a nawet utraty elektrolitów, czy też przyspieszenia pulsu. Organizm, zamiast odpoczywać i wrócić do stanu równowagi stale narażany jest na zmęczenie, które jest coraz większe z każda kolejną minutą.

Chociaż trening siłowy w dużo mniejszym stopniu „męczy” nasz organizm niż ćwiczenia aerobowe, to także przyczynia się do podniesienia jego temperatury i utraty wody, a także elektrolitów. Sauna rozluźnia mięśnie i zmniejsza ich nerwowe napięcie, a więc dlatego też nie jest ona wskazana po ćwiczeniach.

Z sauny nie powinniśmy korzystać także przed ćwiczeniami. Zmęczenie mięśnia sercowego, a także rozluźnienie mięśni, może sprawić, że organizm nie będzie reagować na dane bodźce, tak jakbyśmy tego chcieli.

sauna
źródło: pixabay.com

Jak widzicie, z sauny nie powinniśmy korzystać ani przed, ani po treningu, kiedy więc możemy z niej korzystać?

Z sauny powinniśmy korzystać, kiedy nie odbywamy treningu. Do sauny najlepiej wybierać się w celu złagodzenia bóli mięśni i stawów, które spotykają nas kilka dni po treningu. Dodatkowo dzięki pobytowi w saunie przyspieszamy regeneracje, poprawiamy ukrwienie skóry, a także oczyszczamy organizm z toksyn i skutecznie rozluźniamy całe ciało.

Jako alternatywa dla tradycyjnych saun bardzo dobrym pomysłem jest korzystanie z sauny na podczerwień, które, choć działa podobnie ma więcej zalet.

You might also like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *