nordic walking

Nordic Walking – prawidłowa technika chodzenia

W obecnych czasach na ulicach, w parkach, bądź w lasach możemy spotkać osoby spacerujące z kijkami. Otóż sport ten nosi nazwę Nordic Walking. Ludzie, którzy podpatrują osoby chodzące z kijkami, zapewne myślą sobie, że nie ma w tym nic takiego trudnego, ponieważ, żeby uprawiać ten sport wystarczą nam tylko dwa kije. Nic bardziej mylnego. Tutaj liczy się odpowiednia technika chodzenia z kijkami. Z tego też względu postanowiłam to zmienić i przedstawić wszystkie niezbędne szczegóły.

Po pierwsze naukę techniki  Nordic Walking zacznijmy bez kijków. Idźmy stawiając dość długie kroki od pięty. Przy tym zwróćmy uwagę, aby plecy były wyprostowane, patrzmy się w dal, a nie w ziemię przed sobą. Koniecznie pamiętajmy o tym, aby nasze ramiona były rozluźnione, a nasza sylwetka wyprostowana.

Zachowując właśnie taką postawę, zacznijmy się poruszać, ciągnąc kijki za sobą. Oczywiście nadal pilnujemy się, by sylwetka była wyprostowana, a do tego jeszcze dołączamy delikatne wymachy ramion. Dłonie mamy cały czas otwarte, gdyż nie trzymamy rękojeści kijka. Następnie wprawiamy w ruch kijki, lecz nie wbijamy ich w podłoże. W taki oto sposób pokonujemy dystans około 500 metrów. Po chwili chwytamy rękojeść kijka dłonią i staramy się go wbić w podłoże. Takie odepchnięcie powinno mieć kierunek do tyłu. Natomiast ręka wysunięta do przodu nie może być wyżej od linii pępka. Otóż miejsce wbicia kijka do Nordic Walking to gdzieś mniej więcej połowa kroku. Oczywiście teraz już wbijamy kij w podłoże dłonią zamkniętą na rękojeści, a ręka prosta przechodzi przez linię biodra do tyłu. Tak odpychamy się od podłoża i puszczamy kijki otwierając dłoń, przenosimy je do przodu. Owa rękawiczka przy kijkach pozwala na powrotny ruch ręki bez żadnej konieczności trzymania rękojeści, ponieważ sprawia, iż kije są cały czas przymocowane do dłoni. Trzeba pamiętać o tym, że ostre zakończenia kijków, czyli tak zwane groty, zawsze powinny znajdować się z tyłu.

Źródło: pixabay.com

Podsumowując powyższy artykuł to powiem Wam, że jeśli wykonacie ćwiczenia, które przedstawiłam powyżej, to jestem pewna, iż opanujecie podstawowy krok Nordic Walking do perfekcji od teraz prawidłowo będziecie chodzić z kijkami. Pamiętajcie jedynie o tym, że intensywność chodzenia, a tym samym wysiłek regulujecie Wy sami. A więc do dzieła moi drodzy, łapmy za kijki, gdyż ten sport pozytywnie wpływa na nasz umysł i nasze ciało!!!

You might also like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *