domowy sposób na zakwasy

Sprawdzone sposoby na zakwasy

Szukasz najlepszej metody na zakwasy? Tutaj znajdziesz sprawdzone, domowe sposoby, które powinny przynieść ulgę zmęczonym mięśniom.

Skąd się biorą zakwasy?

W momencie kiedy zbyt intensywnie ćwiczymy na siłowni, np. na atlasie do ćwiczeń, wioślarzu, czy wykonujemy trening nie wymagający specjalnych sprzętów, w naszych mięśniach, które nie są przyzwyczajone do dużego wysiłku fizycznego, zaczyna gromadzić się kwas mlekowy. Jest on usuwany z mięśni po około 2 godzinach od wysiłku. Ból może być wywołany poprzez mikrourazy włókien mięśniowych lub poprzez wywołanie ich stanu zapalnego.

Domowe sposoby na zakwasy

  • Duża ilość płynów

Dobrym sposobem na zakwasy jest odpowiednie nawadnianie się. Najlepszym sposobem jest picie napojów zawierających cukier i inne mikroelementy.

  • Okłady

Z domowych sposobów zmniejszających obrzęk i ból jest stosowanie okładów z jogurtu lub kefiru. Można również zastosować maść przeciwbólową, którą kupimy w każdej aptece.

  • Aktywność fizyczna

Mięśnie z zakwasami bolą, to fakt, ale w uśmierzeniu tego bólu może pomóc nam zrównoważona aktywność fizyczna. Warto delikatnie rozruszać mięśnie.

  • Prysznic lub kąpiel

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest gorąca kąpiel, która rozluźnia mięśnie i pobudza krążenie. Innym, równie skutecznym sposobem jest ciepły i zimny prysznic stosowany na przemian. Polewanie się raz zimną, a raz ciepłą wodą pobudzi krążenie krwi i załagodzi ból.

sprawdzone sposoby na zakwasy
Źródło: pixabay.com
  • Zimne okłady

Najlepiej wykonane przy pomocy mokrego ręcznika. Łagodzą ból mięśni.

  • Masaż

Obolałym mięśniom szybką ulgę przyniesie również masaż. Na początku może być bolesny, ale przyspiesza regenerację mięśni.

Zapisz

Zapisz

You might also like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *