Trening na basenie zimą – o czym pamiętać?

Nie od dziś wiadomo, że pływanie to jedna z najprzyjemniejszych form aktywności fizycznej oraz świetny sposób na poprawę nastroju. Pływamy zazwyczaj w porach, gdy jest ciepło. A, co zrobić zimą? W zimie niestety coraz częściej pojawiają się chłodne dni, a to z kolei sprawia, że rezygnujemy z wyjść na pływalnię, ale czy tak naprawdę dobrze postępujemy?

Otóż nie!!! Zima absolutnie nie powinna stać się wymówką w kwestii dbania o nasze zdrowie. Nowoczesna technologia oraz kreatywność inżynierów sprawia, że bez przeszkód możemy korzystać z tego typu miejsc bawet podczas naprawdę mroźnych wieczorów. Zażywanie kąpieli podczas gdy za oknem panują syberyjskie temperatury doskonale hartuje organizm. Korzystanie z basenu sprawia nam przyjemność przez cały rok. Jednak tak naprawdę dopiero zimą, kiedy zaczynamy leniuchować, objadać się słodyczami i leżeć pod kołdrą powinniśmy docenić zalety pływania, takie jak:
  • poprawa samopoczucia i humoru
  • dbanie o kondycję fizyczną
  •  podwyższenie odporności organizmu
  • rzeźbi ciało, niweluje cellulit, ujędrnia
  • rozluźnia i relaksuje
  • odpręża mięśnie kręgosłupa
Źródło: pixabay.com
Po wyjściu z basenu należy bezwzględnie pamiętać o kilku ważnych czynnościach. Niedopatrzenia z naszej strony mogą negatywnie rzutować na stan naszego zdrowia. O czym powinniśmy pamiętać? Otóż  powinniśmy dobrze wysuszyć włosy suszarką i nałożyć czapkę, gdyż wtedy mamy pewność, że nas nie przewieje. Zapiąć  kurtkę oraz założyć szalik, będziemy mieć wtedy pewność, że nie wyziębimy organizmu.

You might also like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *