mity szczupła sylwetka

Ujemne kalorie, ziemniaki tuczą najbardziej i inne fit mity

Zapewne słyszeliście o produktach, które mają ujemne kalorie, jak jednak wygląda to naprawdę? Jakie inne mity związane ze zdrowym stylem życia jeszcze słyszeliście? Czy ziemniak naprawdę tuczą?

Woda przed posiłkiem zmniejsza apetyt

Jak się okazuje, picie dwóch szklanek wody przed każdym większym posiłkiem, może się przełożyć na spadek masy ciała. Czasami nawet bardziej niż stosowanie diety o obniżonej wartości energetycznej.

Ujemne kalorie

Z założenia produkty z ujemnymi kaloriami to takie, przy których trawieniu spalamy więcej kalorii, niż dany produkt zawiera. Można znaleźć diety, które bazują na produktach z ujemnymi kaloriami, gwarantuje ona nawet, że możemy jeść ile chcemy, pod warunkiem, że będą to prudukty z ujemnymi kaloriami, bo i tak spalimy więcej, niż zjedliśmy.

Niestety jest to mit, ponieważ nawet jeżeli przetworzenie jakiegoś produktu wymaga od nas większego wysiłku, to na pewno nie będzie to równe ze zjedzonymi kaloriami, a nawet jeżeli tak by było, to nie ma możliwości, że kalorie będą na minusie.

Jazda na rowerku treningowym rozbudowuje mięśnie nóg

Aby jazda na rowerku treningowym faktycznie pogrubiała nogi, trzeba było by wykonywać naprawdę intensywny trening z naprawdę dużym obciążeniem i dodatkowo przy tym dostarczać organizmowi znaczącej ilości białka. Prawdą jest natomiast, że jazda na rowerku treningowym pozwoli spalić nam zbędne kalorie i jest przy tym bezpieczna. Jeżeli to Was nie przekonuje zajrzyjcie na Hop-Sport.pl, gdzie znajdziecie szeroką gamę rowerków treningowych, a dodatkowo dowiecie się jak wiele zalet mają ćwiczenia na tym sprzęcie.

mity dotyczące odchudzania
źródło: pixabay.com

Najbardziej tuczą ziemniaki

Zapewne nie raz słyszeliście, żeby unikać jedzenia ziemniaków, makaronów, jasnego chleba, czy ryżu. Właśnie na takich założeniach opierają się diety niskowęglowe, zdobywają one spore grono zwolenników, pomimo że nie są one zalecane przez specjalistów, ponieważ węglowodany powinny stanowić podstawę naszej codziennej diety. Szczególnie w przypadku ziemniaków ta teoria nijak ma się do rzeczywistości. Ziemniaki są warzywami i jak większość z nich zawierają dużo wody, co za tym idzie, ich wartość energetyczna nie jest duża. Co innego, jeżeli mówimy o ich sposobie przygotowania do spożycia. Jeżeli usmażymy je na głębokim tłuszczu, możemy być pewni, że ich wartość energetyczna będzie duża. Makarony, chleb, oraz ryż mają większa wartość energetyczną niż ziemniaki, jednak zazwyczaj spożywamy ich mniej, dodatkowo warto zwracać uwagę na produkty pełnoziarniste, które mają mniejszą wartość energetyczną.

Wszystkie owoce mają niską wartość energetyczną

Warto wiedzieć, że także w przypadku jedzenia owoców warto zachować umiar. Nie wszystkie owoce mają taką samą niską wartość energetyczną. Dlatego też ważne jest, by nie jeść ich w nadmiernych ilościach, czyli powyżej 1-2 kg na dzień, jeżeli nie przekroczymy dopuszczalnej ilości, nie musimy się obawiać, że przytyjemy.

You might also like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *