Co zrobić, żeby nie mieć zakwasów po wyprawie rowerowej?

Lato sprzyja rowerowym przejażdżkom w terenie. To świetny sposób na aktywne spędzanie czasu. Jednak zanim wsiądziemy na rower, zobaczmy co zrobić, aby uniknąć zakwasów.

Czym są zakwasy?

U osób, które rzadko ćwiczą, podczas dużego wysiłku w ich mięśniach zaczyna wytwarzać się kwas mlekowy, który wywołuje zakwasy. Po około 8-24 godzinach po dużym wysiłku w wyniku działania kwasu mlekowego, mięśnie zaczynają boleć. Największy ból odczuwamy w przeciągu od 24 h do 72 h po wysiłku. A ból całkowicie ustępuje po około 7 dniach.

Jak uniknąć zakwasów?

Jeśli chcemy uniknąć tzw. zakwasów po letnim rowerowym szaleństwie, to najpierw musimy przyzwyczaić nasze mięśnie do większego wysiłku. Poniżej przedstawiamy krótki filmik, w którym przedstawiony jest zestaw ćwiczeń dla osób początkujących. Podczas wykonywania treningu trzymajmy się opisanych zasad.

Jak zmniejszyć ból zakwasów?

W tym przypadku może pomóc nam gorąca kąpiel lub delikatny masaż. Możemy się również zrelaksować leżąc płasko na łóżku, słuchając ulubionej muzyki. Najważniejsze jest to, aby nie leniuchować zbyt długo i nie uciekać od zrównoważonego wysiłku. Dobrze jest, jeśli rozchodzimy obolałe mięśnie. Wtedy warto udać się na spokojny spacer lub wykonać kilka ćwiczeń rozciągających.

You might also like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *